vervolg 4 werkplekken Tamale + vrije tijd - Reisverslag uit Middelburg, Nederland van Rita Geldof - Florusse - WaarBenJij.nu vervolg 4 werkplekken Tamale + vrije tijd - Reisverslag uit Middelburg, Nederland van Rita Geldof - Florusse - WaarBenJij.nu

vervolg 4 werkplekken Tamale + vrije tijd

Blijf op de hoogte en volg Rita

09 December 2013 | Nederland, Middelburg

Mijn gastmoeder is een traditionele vroedvrouw
Op de compound heeft zij een eigen ruimte waar zwangere komen voor controle / advies / begeleiding / medicatie en de bevalling
Of zij ook NAAR de barende/kraamvrouw gaat is mij nu nog niet duidelijk
Tijdens de bevalling is de vader er nooit bij en wordt de barende bijgestaan door moeder(s) en zus(sen) op een heel andere wijze als hier in Nederland
Dit vertel ik allemaal wel nadat ik mijn eerste bevalling heb meegemaakt
Wanneer je het wil weten Google je het maar 
Ik ga werken in twee ziekenhuisjes
1) Kleinschalig ziekenhuis met diverse afdelingen waaronder een kinderafdeling
2) Kleinschalig ziekenhuis/polikliniek voor de arme Ghanees gerund door 2 broers (arts) die gratis of tegen een zeer geringe vergoeding behandelen
Ik kan daar als verpleegkundige de medische handelingen verrichten, daar de familie voor de zieke zorgt en te eten geeft
Ik werk i.p. 5 halve dagen, maar niets is verplicht
’s Middags ben je vrij in te doen en te laten wat je wilt ( zwemmen in het zwembad , culturele dingen , andere vrijwilligers ontmoeten ) maar ik zal ws. veel naar mijn moeder gaan om daar te helpen/kijken
In mijn spaarzame vrije weekenden wil ik gaan reizen met mijn medevrijwilligers maar zeker ook doorbrengen met mijn familie.


Je kunt er reizen per bus, TroTro ( foto’s zullen volgen wanneer ter plekke ), taxi
Je kunt bijna in elke stad overnachten in een Guesthouse i.o.d.
Tijd kennen ze niet in Ghana > ZE HEBBEN TIJD !
Hierover zal ik zeker later nog op terugkomen


Het eten van je gastgezin is er niet slecht, maar velen vinden het niet lekker
Ik ben van huis uit gewend alles eerst te proeven, dus hier oordeel ik niet over
Tussen de middag kun je goed eten in de stad ( gewoon westers ) en water koop je in zakjes / flessen
Er is veel fruit/ groenten te koop en ook soorten brood
Je komt magerder thuis, niet door honger, maar door je EXTRA energieverbruik en het vele zweten
Ik zal de komende maanden dus ook een buffer op moeten bouwen en starten met Multivitamines en Echina Force ( dit geeft OA ook als advies ) dus de feestdagen zijn dit jaar extra lekker voor Rita 





  • 09 December 2013 - 21:02

    Marjan Van Rosevelt:

    Leuk om te lezen Rita! Een hele onderneming, spannend maar o zo leerzaam. ik volg je blog graag! Groet, Marjan xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rita

Dochter, zus, echtgenote, moeder van 2 dochters Inge en Mirjam, vriendin , collega en mede muzikant Verpleegkundige en doktersassistente

Actief sinds 03 Sept. 2013
Verslag gelezen: 275
Totaal aantal bezoekers 16303

Voorgaande reizen:

27 Januari 2014 - 20 Maart 2014

Droom & Wens

Landen bezocht: