vervolg 1 inburgeringsweekend - Reisverslag uit Middelburg, Nederland van Rita Geldof - Florusse - WaarBenJij.nu vervolg 1 inburgeringsweekend - Reisverslag uit Middelburg, Nederland van Rita Geldof - Florusse - WaarBenJij.nu

vervolg 1 inburgeringsweekend

Blijf op de hoogte en volg Rita

09 December 2013 | Nederland, Middelburg

Inburgeringsweekend 7 & 8 december 2013 bij / van Ontmoet Afrika www.ontmoetafrika.nl
Treintje van 6.15 uur ( alvast wennen aan Ghanees vroeg opstaan) naar Alkmaar
Daar werd ik opgehaald door een mede vrijwilligster om met haar mee in de auto naar Schoorl te reizen en heel toevallig wordt zij ook mijn reisgenoot op weg naar Tamale de eerste week.
Een hele leuke groep met allemaal personen met dezelfde intentie om naar Afrika te gaan.
Allemaal in andere richtingen, vele als studieopdracht of stage en 3 anderen met mij naar ziekenhuizen.
Mijn buurmeisje leren kennen ( verpleegkunde/verloskunde HZ Vlissingen/Antwerpen ) die een week later aankomt , in mijn dorpje komt wonen en ook meeloopt met mijn “moeder”
Met haar ga ik ws. naar haar kliniek mee kijken, omdat in mijn ziekenhuizen geen bevallingen/keizersnedes worden gedaan
Veel geleerd, maar ook heel veel plezier gehad
Een aantal kwam er uit België en daardoor was er hier al een cultuurverschil in gebruiken, zegswijzes en woordgebruik
Het weekend werd mede georganiseerd door 2 vrijwilligers die er al geweest waren ( en weer gaan volgend jaar ) waar we ook heel veel aan konden vragen.
Zij hebben voor ons Ghanees gekookt en hebben we allemaal met onze RECHTERHAND gegeten uit een gezamenlijke kom met FuFu > maispuree in pindasoep ( ja ook soep wordt hier geslurpt met je vingers ) en een rijstmaaltijd ( deze aten we gewoon met een lepel )
Elke dag een lekkere wandeling gemaakt door de hoge duinen waar we elkaar nog meer leerden kennen
Tevreden, vol kennis en nieuwe vriendschappen ( ruilbelofte met 1 persoon > opdracht door OA > Belgische PABO studente daar iets geven uit Zeeland met tips voor haar studieopdracht ) weer terug thuis
Nu begint het echte aftellen ----------


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rita

Dochter, zus, echtgenote, moeder van 2 dochters Inge en Mirjam, vriendin , collega en mede muzikant Verpleegkundige en doktersassistente

Actief sinds 03 Sept. 2013
Verslag gelezen: 254
Totaal aantal bezoekers 16302

Voorgaande reizen:

27 Januari 2014 - 20 Maart 2014

Droom & Wens

Landen bezocht: