voorbereiding deel 2 - Reisverslag uit Middelburg, Nederland van Rita Geldof - Florusse - WaarBenJij.nu voorbereiding deel 2 - Reisverslag uit Middelburg, Nederland van Rita Geldof - Florusse - WaarBenJij.nu

voorbereiding deel 2

Door: Rita

Blijf op de hoogte en volg Rita

19 Oktober 2013 | Nederland, Middelburg

Inmiddels voorzien van vaccins tegen Buiktyfus , gele koorts , meningitis en Hepatitis , alleen de 3 Rabiës ( hondsdolheid ) nog te gaan.
Maar alles op het gemakje , je lichaam laat soms wel even weten dat het iets gekregen heeft waar het anti-stoffen tegen moet maken.
De benodigde formulieren zijn binnen , maar ik ga pas eind december naar Den Haag om mijn visum ( wil er iemand met mij mee > dagje Den Haag ??? ) daar het maar 60 dagen geldig is en ik dan in Ghana te snel om een verlenging moet.
Hier zie ik echt , samen met de Douane in Ghana , het meest tegenop !!
Ik lees zoveel verhalen van mijn voorgangers ----------

Momenteel volg ik vrijwilligster Laureen via Facebook , die via Ontmoet Afrika in Tamale is , een meisje van 17 die verloskunde gaat studeren wanneer ze terugkomt in Nederland.
2 November volgt vrijwilligster Marinthe , die gaat werken als 1e jaars geneeskundestudent in het ziekenhuis waar ik ook ga werken.
Zij blijft ook tot maart , dus ik ontmoet haar persoonlijk in januari , en kan tot die tijd Laureen vergezellen.
Verder volg ik vele reizigers via waarbenjij.nu die in Tamale zijn op dit moment en elkaar ontmoeten in een Social Central Meting Point
Gaan in weekenden samen op stap en reizen maken.

Ik krijg ook zoveel leuke en lieve reacties van een ieder, velen vragen ook belangstellend naar Ronald.
En veel aanbiedingen van spullen om mee te nemen.
Helaas kan ik maar 2 koffers van 23 kilo meenemen en een grote rugtas als handbagage , dus ik moet straks wel bewust gaan inpakken.
Wil zelf voor elke werkdag zo wie zo minimaal 3 paar handschoenen
(nee geen warme wollen wanten ) meenemen , gelukkig wegen deze bijna niets.
Maar ik heb vernomen dat ik daar ook post kan ontvangen ------ dus dit biedt misschien een mogelijkheid iets op te sturen


Wordt vervolgd.
Eerst nog een weekje varen met de Henry Dunant week 47 en Sinterklaas , met het gezeur over Zwarte Piet , en het inburgeringsweekend 7 & 8 December door Ontmoet Afrika







  • 19 Oktober 2013 - 18:35

    Jetske:

    Hey Rita,

    Nou je bent goed bezig zo te lezen.........en hebt vlgs mij alles al goed op een rijtje:-)
    Gaat zeker goed komen met je daar....
    En Ronald die gaat het ook redden hoor...die wordt straks door zijn dochters in de watten gelegd ahhhah
    Ik spreek je weer snel
    Liefs Jets xxx

  • 22 Oktober 2013 - 21:44

    Wilma:

    Hoi Rita,

    Net een mailtje verstuurd hoe het met je voorbereiding is en ik word op
    mijn wenken bedient.
    Ziet er goed uit hoor, komt nu wel al dichter bij en de tijd gaat steeds sneller
    denk ik.
    Goed dat je contact hebt met anderen, die kunnen je misschien nuttige tips
    geven en zo.
    Groetjes van Wilma

  • 07 November 2013 - 23:42

    Marry:

    Hoi Rita,

    Heb je nog een doos handschoenen nodig, dat kan ik voor je regelen hoor, welke maat wil je?
    Hoor het wel of je dat wil.

    Groetjes Marry

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rita

Dochter, zus, echtgenote, moeder van 2 dochters Inge en Mirjam, vriendin , collega en mede muzikant Verpleegkundige en doktersassistente

Actief sinds 03 Sept. 2013
Verslag gelezen: 314
Totaal aantal bezoekers 16297

Voorgaande reizen:

27 Januari 2014 - 20 Maart 2014

Droom & Wens

Landen bezocht: